Důvodem je skutečnost, že letecká společnost easyGroup, vlastník značky easyJet, kapelu zažalovala. Porušuje prý její práva na užití ochranné známky.
Pokud kapela, která vznikla v roce 2015 nechtěla riskovat, že do rozhodnutí soudu, na které se mohlo čekat poměrně dlouho, nebude moci pod svým jménem hrát a při prohře bude navíc čelit likvidačním finančním požadavkům obří letecké společnosti, musela udělat jediné – vzdát se jména, pod kterým ji fanoušci znají.
Vše je o to víc paradoxní, že easyGroup, která kapelu z Leicesteru označila za „zloděje značky“, získala práva na použití značky Easylife v roce 2022. Skupinu zažalovala letos v říjnu s tím, že porušila její ochrannou známku a poškozovala její dobré jméno používáním vulgárních výrazů na koncertech.
Až příště někam poletíte, možná si o to více rozmyslíte, s kým to bude.
Tipy na hudbu, kterou u nás v rádiích neuslyšíte
Proto raději k hudbě samotné. Když v roce 2020 Ella Williams – vystupující jako Squirrel Flower – vydala své debutové album I Was Born Swimming, sklidila za ně nejen pochvalné recenze. Získala také nálepku objevu, který stojí za to sledovat.
Že tomuto označení nejen dostála, ale výrazně je posílila, dokládá na své aktuálně vydané desce Tomorrow’s Fire. Oproti indiefolkovému debutu jde o rockovou desku, která ukazuje progres, který Ella Williams za uplynulé tři roky udělala. Při poslechu desítky skladeb člověk jen žasne, jak výrazný ten posun je. Asi nejlépe jej reprezentuje singl When A Plant Is Dying. Začíná, jako by šlo o další položku z debutového alba I Was Born Swimming, aby se v polovině zlomil do členitého kytarového rockového sóla, načež v závěru nabízí katarzi v podobě vědoucího zklidnění. Takhle zní hvězda, jejíž trajektorie je navíc ještě na vzestupu.
Ale aby vše znělo tak dobře, nebylo by to možné bez lidí, s nimiž Williams na desce spolupracovala. Ať jde o známého producenta Alexe Farrara, který má za sebou práci s takovými interprety jako jsou Wednesday, Snail Mail nebo Indigo de Souza, který album Tomorrow’s Fire mixoval a společně s Williams také produkoval, nebo o muzikanty Matta McCaughana (Bon Iver), Setha Kauffmana (Angel Olsen), nebo Dava Hartleyho (The War on Drugs).
Jestli jste ještě neměli možnost poslechnout si novinku Squirrel Flower, zkuste to změnit. Nebudete toho litovat. A ti, které deska nadchne, mohou v listopadu vyrazit na koncert Squirrel Flower. V Evropě se představí v Anglii, Skotsku, Francii, Holandsku, Belgii a 18. listopadu v berlínském klubu Lark.
Dublinská čtveřice Fulvetta se hlásí s novým singlem Disregard. Nadějná shoegazeová kapela na něm míchá svou klasiku vycházející z odkazu Slowdive nebo My Bloody Valentine se jemností a minimalismem Cocteau Twins. To vše zabaleno do exaktního zvukového obalu, který dává vyniknout jednotlivým nástrojům (a neupozaďuje výborné dynamické bicí).
Tvorba kapely Fulvetta posluchače pomyslně přenáší do první poloviny 90. let. Kvartet AJ Das, Dylan Quinn, Dylan French a Grace MacDonnell má tehdejší tvorbu dokonale nastudovánu, že by nebyl problém neznalému tvrdit, že jde o zapadlou kapelu, která jen neměla tolik štěstí jako například Smashing Pumpkins.
Novinka Disregard je snovým dobrodružstvím odehrávajícím se v duších těch, kteří se potýkají s pocity ztráty a pochybují sami o sobě. Přináší svůdný a zajímavý mix emocionálního vyjádření a zdařile vyjádřené hudební energie.
Anglická indie rocková kapela ME REX vydává své druhé album. Jmenuje se Giant Elk a vychází 20. října 2023. Následovník desky Megabear (2021) nabízí 11 položek a k dispozici jsou už tři singly (Giant Giant Giant, Eutherians (Ultramarine) a aktuální Infinity Worm). Přináší přesně to, co od anglické indie kytarovky čekáte – melodičnost, zapamatovatelné refrény, zvonivé kytary a harmonické vokály.
Kapela vznikla v roce 2015 jako sólový projekt zpěváka a kytaristy Mylese McCaba, který hrál před tím v kapele St. Spirit. Po šesti vydaných EP ME REX rozšíril na regulérní kapelu, když do ní přizval své přátele, manžele Riche Mandella (basa, syntezátor, vokály) a Phoebe Cross (bicí, vokály), kteří spolu hráli například v kapele Happy Accidents.
Ve své tvorbě se ME REX zaměřují na témata přátelství, odpuštění, ztráty a radosti zabalené do nejrůznějších metafor. Že je různorodost přirozenou součástí tvůrčího procesu kapely, dokládá i to, že novinkovou desku nahrála ve čtyřech různých studiích. Monotematické tak zatím zůstává pouze teritorium, kde mohou zájemci vidět hrát kapelu naživo. V listopadu se vypraví na krátké turné, které zahrne kluby v Anglii a ve Skotsku.
Norští lo-fi post-punkeři The Uptights udělají radost všem svým letitým fanouškům. Kapela z Osla vydá 27. října 2023 desku nazvanou I Was Dreaming. Dva dosud zveřejněné singly Jasper i aktuální Tor Aukrust ukazují kapelu ve vrcholné formě. Kapela v nich kombinuje různé žánry, které koření temnými zvuky, jimiž podbarvuje a zdůrazňuje svou drsnou post-punkovou vizi. Zároveň se nebojí vystoupit z vyjetých kolejí a zakomponovat do skladby (Jasper) free jazzový saxofon.
The Uptights se dali dohromady v roce 2010. Původně šlo o trio ve složení Andreas W. H. Lindvåg (zpěv, kytara, baskytara), Andreas Utvær Fossheim (kytara, baskytara, klávesy) a Øyvind Bersvendsen (bicí). V roce 2019 se ke kapele přidal i Anders Meyn Jensen (syntezátor, kytara), pro kterého je nová deska albovým debutem s The Uptights.
Nejen z novinky je slyšet, že inspiraci kapela čerpala například od Guided By Voices, stejně jako je patrný i vliv emo/post hardcor, shoegaze nebo post-punku. Pro tvorbu kapely je zásadní atmosférický a experimentální zvuk, který dodává jejich hudbě další rozměr.
The Judges je indie rocková kapela z australského Melbourne, která na konec letošního listopadu chystá vydání svého debutového alba. Jmenovat se bude Judgment Day a na ploše 36 minut nabídne celkem deset skladeb. Úvodní singl The House Always Wins ukazuje, že půjde o slušnou jízdu.
The Judges jsou v okolí Melbourne poměrně známé firmy. Díky koncertní energii získala skupina řadu fanoušků, kteří oceňují její protest proti dominanci popu a modelům, které hudební průmysl stanovuje a vytváří. The Judges to mají hozeno někam jinam. Chtějí jen hrát, ideálně ve stále větších sálech, a ještě lépe by to nemělo být jen v Austrálii. A pokud se jim jejich energii podaří přenést na posluchače, nemělo by jim v jejich snech nic bránit.