V klipu od Charlotte Rutherford se objevuje bosá na poli, kde s partou holek tančí v blátě a nechává na sebe padat déšť a beaty, které zní jako mix devadesátkového houseu, undergroundového popu a bouchání dveří v tělocvičně. V jednu chvíli přehazuje páku u obřích repráků a nechá se odhodit mocnými basy. Těžko říct, jestli je to feministická alegorie nebo jen dobře načasovaný chaos. Možná obojí.
„Už si někdy viděl pěknou holku dělat takhle ošklivé věci?“ ptá se v refrénu. A odpověď zní: no, teď už jo. Je to osvobozující, možná i trochu směšné – ale právě v tom je kouzlo. Zara vstoupila do své bimbo éry, jak tomu sama říká, a náramně si to užívá.
Švédská popová hvězda, která začínala jako dětská vítězka talentové soutěže a prorazila s hitem Lush Life, se během posledních let přetavila z mainstreamové princezny v sebevědomou umělkyni, která si hraje s očekáváním, stylem i se žánry. Po loňském elegantním albu Venus, kde si pohrávala s velkolepou produkcí a art-popovou estetikou, přichází s něčím syrovějším. Pretty Ugly je první ochutnávkou z připravovaného alba, které má vyjít koncem letošního roku.
Na skladbě se podílel také MNEK, producent a hitmaker, který má na kontě spolupráce s Beyoncé, Little Mix nebo H.E.R. O produkci se postaral s Margo XS, textově se přidaly Helena Gao a Margo Wildman. Výsledek? Taneční elektronika s nostalgickými houseovými klávesami a refrénem.
Larsson se tímto počinem připojuje ke generaci popových umělkyň, které odmítají být „jen roztomilé“. Ashnikko, Rina Sawayama, Charli XCX – všechny posouvají pop kamsi mezi teatrálnost, absurditu a reálné emoce, s vědomím, že vulgárnost může být taky strategií. Zara navíc přidává švédský cit pro popový refrén a image. A jestli vám ten refrén leze na nervy? To se může snadno stát, možná právě proto funguje.