Podle britského magazínu NME otevřel Dickinson v rozhovoru pro švédskou rozhlasovou stanici Bandit Rock debatu ohledně zhoršujících se podmínek pro mladé a začínající interprety v nedávném rozhovoru s brazilským promotérem. K setkání dvojice došlo na jihoamerickém kontinentu v rámci propagace jeho nadcházející sólové desky The Mandrake Project, která by měla vyjít začátkem příštího roku.
V rozhovoru pro Bandit Rock si podle Dickinsona brazilský pořadatel stěžoval na nedostatek headlinerů, které by mohl přivést na svá pódia. Dickinson z toho vinil velké korporace, které podle něj "všechno" převzaly. Kvůli zájmu pořádně vydělat korporace propagují jen velké headlinery a provařená jména. Zároveň však nepřivádějí na scénu další kapely, které mají potenciál k budování velkých fanouškovských základen, které by je mohly vynést nahoru.
„Headlinerem se nestanete přes… Headlinerem se stanete tak, že odehrajete spousty koncertů na spoustě míst, lidé vás sledují a najednou se ocitnete ve Wembley Areně. Pak si jen říkáte: Panebože, tihle kluci hrají v arénách… Aha, takže oni půjdou dělat headlinery festivalu, to je skvělý nápad! V tu chvíli uděláte krok směrem do tohoto světa,“ prohlásil pětašedesátiletý frontman jedné z největších metalových kapel na světě.
Nedostatek nových kapelních taháků vnímá Dickinson jako důsledek řady faktorů, přičemž jako jeden z problémů vidí právě proměnu promotérského prostředí jako takového. Popsal, že například jeho Iron Maiden se proslavili nejprve jako speciální hosté na koncertech v Chicagu a New Yorku. Na podobných akcích se jméno interpreta pak předávalo síti promotérů, kteří „budovali kapely tak dlouho, dokud nebyly schopny stát se headlinery v daném městě.“ Podle jeho názoru dnes promotéři nepřivádějí kapely na světla reflektorů stejným způsobem.
Uvedl také, že chápe, že je lákavé, když promotéři nabízejí hudebníkům "hromadu peněz", ale vidí v tom riziko: „Potom už nemůžete dělat vůbec nic… Tak trochu pro nás budete pracovat, nebo si prostě vezmete dovolenou, protože odteď už budeme tu show řídit my,“ popisuje Dickinson chování v branži, které považuje za "znepokojivé" pro živou scénu. „Možná nebudu fér, ale mám dojem, že pokud jde o začínající kapely, které mohly přijít a překvapit lidi, byla scéna dřív mnohem živější.“
Nosným tématem rozhovoru pro Bandit Rock byla také chystaná výstavba megalomanského projektu The Sphere v Londýně, po vzoru stejnojmenné hudební arény v Las Vegas. Dickinson tyto plány označil za "ztrátu času a peněz", čímž nastínil další problematický faktor spojený s úpadkem headlinerů. Jako problém totiž vidí nedostatek malých sálů, kde by kapely mohly prostě odehrát koncert. To podle něj snižuje počet lidí, kteří pravidelně chodí na koncerty a vyhledávají tak další podobné akce, namísto toho, aby "seděli doma před obrazovkou". „Mnohem lepší by bylo přestavět půl tuctu starých hospod na místa konání a říct dětem (malým kapelám): Hele, tady je místo zdarma. Běžte si zahrát,“ myslí si Bruce Dickinson.