Když zpěvačka s producentem žádali fanoušky o finanční podporu k natočení alba, slibovali, že jejich uchopení tradičních písní bude působit svěžím dojmem. Kdo manžele znal, jen se pousmál a věděl, že tohle nemůže dopadnout dobře, kdo ne, z výsledku nejspíš ztuhnul a měl plné právo žádat peníze nazpět. Stačilo se ale předem poptat, každý v Británii přece ví, že jsou odjakživa v rozporu s představou o lidové hudbě, která by měla těšit nedotčeností, a při poslechu hladit. Ne, nic takového od dvojice čekat nelze, to se musíte obrátit na jiné adepty na folkovou krásu.
Lisa má spíš éterický než zvučný hlas a neskrývá ochotu podílet se na nezvyklých zvukových dobrodružstvích, nezřídka stírající rozdíl mezi písní a rozhlasovým dramatem. Každé její album se řadí k událostem, až na to, že od roku 2007 vydala pouze tři. Za to se nebrání zajímavé spolupráci: naposled třeba v punk-folk-electro-hip-hopovém projektu Hack-Poets Guild. Irský multiinstrumentalista Gery Diver pracuje s akustickými nástroji, daleko víc ovšem upřednostňuje elektroniku. Vyšel z punkové scény, působil v experimentální irské skupině Sin É, hrával s rockery a patří mezi vyhledávané producenty. Stojí třeba za zvukovou vytříbeností nádherného alba Ground Of Its Own, s nímž naprosto uchvátil neméně odvážný folkař Sam Lee. Manželčina alba dosud pouze koprodukoval, Hinterland je první nahrávka, kterou vydali pod svými jmény. Klenot navrstvených vokálů, elektroakustického doprovodu a nadpozemských a přírodních zvuků jim s nervním bubnováním pomohl vybrousit Pete Flood z folkové dechovky Bellowhead.
Na albu se nic a nikdy nespojí tak, jak očekáváte. Nabízí také spoustu podtónů, nadtónů a nezvyklostí. Ve skladbě Hawk & Crow pojednávající o ptácích, což je v britském folku velmi vděčné téma, Lisa třeba obrátila perspektivu: sice zpívá ona, ale příběh havranů, hrdliček a jestřábů vypráví v jejich zastoupení.
O manželích je známo, že obdivují zvukomalebnost lidské řeči a rádi pracují se slovy. Diverovo sólové album Speech Project vyšlo v roce 2012 z předpokladu, že tónové výšky hlasu odvisí od emocí a když mluví Ir, připomíná to taneční rytmus. Čtyři roky si nechával vyprávět příběhy slavných krajanských muzikantů: Martin Hayes, Damien Dempsey, Paddy Moloney nebo Shane MacGhowan. Z nahrávek pak extrahoval klíčové fráze, zrychlil je nebo zpomalil a přes efekty násobil rytmickou kadenci hlasů. Vše pak vložil do vzdouvajících se i minimalistických smyčcových stěn a ambientní elektroniky způsobem „jako by irská tradiční hudba prošla mixérem Steve Reicha“.
Těžko také zapomenout, jak s Lisa před lety zhudebnila britský fenomén: předpověď počasí pro námořníky Shipping Forecast vysílanou na radiu BBC a Britům znějící jako druh ukolébavky nebo alternativa prášku na spaní.
K oddeklamovanému textu skladby Train Song z alba Hinterland přišla jiným způsobem: cestovala vlakem, dívala se z okna a nahlas si říkala co vidí: koleje, borovice, drátěný plot, radnici, nebesa, autobusovou zastávku, kavárnu, lešení, červené cihly… slova se ji prý mezitím v hlavě slila do kouzelných rýmů, takže po vystoupení z vlaku měla hotový text, který Diver adekvátně k tomu zhudebnil.