Během pouhých šesti let, které v devadesátých letech strávil v české metropoli, stihnul coby producent, kytarista i zpěvák zásadně ovlivnit řadu českých muzikantů. Založil tu kapely Snake Eaters a Circus Praha, se kterými z porevoluční metropole náhle zněl melodický kytarový rock na světové úrovni. „Ti kluci byli jako houby, natáhli do sebe všechno, co slyšeli, a v některých momentech zvládali americkou muziku líp než já. Já to sice uměl zahrát s tím správným pocitem, oni ale měli lepší aranže nebo zvuk,“ říkal v rozhovoru pro Vizitku Českého rozhlasu o českých muzikantech.
Mezi jeho spoluhráče patřil třeba houslista Pavel Cingl nebo kytarista Honza Ponocný, který pro svůj sólový projekt dodnes používá název Cirkus Ponorka. Stratton se podílel i na několika skladbách pro Modrý album Mekyho Žbirky, písních pro Annu K a produkoval projekt Aurobora, ve kterém experimentoval s taneční hudbou, která byla tehdy na vzestupu.
"Nastartoval všechno, čím jsem se zabýval dalších dvacet let. Vydali jsme u Universalu desku Fly, ke které se nějak dostal Meky Žbirka. A protože se mu líbily kytary, pozval mě na natáčení alba Meky," vzpomíná na Brada Strattona kytarista Honza Ponocný. "Dodnes mi muzikanti říkají, jak pro ně byl Circus Praha výjimečný. My jsme se tak vůbec necítili. Dokonce nás nechtěli hrát v rádiích se zdůvodněním, že je to anglicky."
V klubech měl přesto Circus Praha vždycky plno. "Měl jsme poprvé pocit, že hraju s někým, kdo může být světová hvězda. Měl to v sobě," shrnul Ponocný, jaké to bylo stát se Strattonem na pódiu.
Auru, kterou kolem sebe nejen tehdy v devadesátých letech měl, potvrzují i slova dalších českých muzikantů. „Kdyby nebylo Bradleyho Strattona, vůbec by naše kapela nevznikla,“ vzpomínají na něj zpěvačka Saša Langošová a kytarista Roman Helcl z November 2nd. „On vlastně naši kapelu i pojmenoval."
K hudbě se přitom Brad Stratton dostal oklikou. V americkém Maine původně vystudoval filozofii a náboženství a později pracoval v právnické firmě. Ve školním orchestru hrával na saxofon, což ho na kariéru rockové hvězdy v postkomunistické zemi také nijak zásadně nepřipravilo. Po návratu do Spojených států působil v reklamní agentuře v New Yorku, pro kterou skládal i hudební spoty, díky studiu Bang opět částečně i ve spojení s Prahou. V roce 2015 se připomněl sólový albem Bohemian Radio, na který přizval i české muzikanty.
„To, co člověk prožije v pětadvaceti nebo třiceti letech, je pro něj zásadní. A já byl v té době v Praze. Kamarádi, které jsem tu našel, jsou mými nejlepšími kamarády dodnes. Když jsem se na konci devadesátých let vrátil do Ameriky, zkušenosti, které jsem získal v Praze, mi zásadně pomohly,“ řekl Bradley Startton ve Vizitce Českého rozhlasu.
„Já moc netoužil po tom zase skočit do tranzitu a jezdit po klubech, spíš mi chybělo něco nového vytvořit. A taky se toho trochu bojím, protože mám pořád v paměti ten vysoký standard sehranosti Circusu Praha i Snake Eaters, o němž jsem mluvil. A nechce se mi dělat kompromisy,“ zdůvodnil v roce 2017 v rozhovoru s Ondřejem Bezrem pro Lidové noviny, proč už se k živému muzicírování s kapelami nikdy naplno nevrátil.
Stratton ale paradoxně zemřel ve chvíli, kdy s Circusem Praha plánovali po letech natočit nový singl a koncertovat. "Už jsme si posílali první nápady. A v červnu jsme chtěli po letech udělat i koncert," komentoval smutně odchod svého spoluhráče a kamaráda Honza Ponocný.
I když ke comebacku už dojít nemůžee, muzikantská stopa Brada Strattona zůstává v tuzemské populární hudbě dodnes zřetelně patrná.