Nejdříve to bude Pavel Ridoško, známý jako Rido, jeden z nejúspěšnějších drum and bassových producentů a DJů v Česku. Anna Vaverková má svůj 40minutový slot naplánovaný v pěkném čase od 10 večer. A vlastně to není žádné překvapení, když se svojí předchozí kapelou The Flavians hrála na festivalu v Glastonbury. Před dvěma roky ji Headliner zařadil mezi naděje zdejší hudební scény a teď může své schopnosti a muziku předvést na největším showcasovém festivalu. Tak držme palce - třeba nám z Austinu od Roztomilé holky přijdou zajímavé Pozdravy z polepšovny.
Tipy na hudbu, kterou u nás v rádiích neuslyšíte
Necelé dva roky po vydání debutu Reeling ohlásila čtveřice The Mysterines z anglického Liverpoolu vydání druhé desky. Jmenovat se bude Afraid Of Tomorrows a vyjde 7. června. Prvním zveřejněným počinem z alba je singl Strays.
Pomalý začátek, jemuž vévodí vybrnkávaná kytara a nízko položený vokál zpěvačky a kytaristky Liy Metcalfe, se v refrénu mění ve vulkán. Otevírá stavidla energii, výrazu i širšímu rejstříku. V duchu tvorby kapely se Stray nese v zádumčivé atmosféře, která v pravý okamžik exploduje a přináší uvolnění.
Lia Metcalfe o novince řekla, že se „soustředí na bezcílnou a nezkrotnou povahu polarit chování, které zažíváme, ať už je to vina, paranoia nebo nevysvětlitelné pocity velkoleposti. Často, když ruce osamělosti pevně sevřou oči, může to proměnit nebezpečí v otevřené dveře, které člověka zvou dovnitř. Nacházíme určitý bod, odkud není návratu a často jsme svedeni z cesty.“
K nové desce si The Mysterines na podzim střihnou také turné po domovské Velké Británii a po Evropě. Jednou ze zastávek bude také koncert pražském klubu Futurum, kde kapela vystoupí 3. listopadu 2024. Naváže tak na svou vyprodanou českou premiéru, která se odehrála v září 2022 ve vršovickém Café V lese.
Jako by se David Volenec vrátil do časů Colorfactory. Právě tak zní novinkový singl anglické kapely Swim Deep. Jde o předzvěst nového alba There's A Big Star Outside, které pětice z Birminghamu vydá letos 7. června.
Aktuální singl How Many Love Songs Have Died In Vegas? je niterným zamyšlením nad rozpadem vztahů. Jemně kytarová, příjemnou atmosférou prodchnutá věc, jíž dominuje hlas frontmana Austina Williamse. To vše za výrazného využití klávesových ploch posluchače v melancholickém nádechu dovede ke konci téměř čtyřminutové skladby, aniž by měl pocit, že je snad nějaký důvod, proč by měly z očí kanout slzy.
K napsání singlu How Many Love Songs Have Died In Vegas? Williamse přivedlo, když přemítal nad tím, zda manželství není čistě statisticky odsouzeno k záhubě, když rozvodem skončil svazek jak jeho rodičů, tak také mnohých z jeho přátel. „Jde o úzkostí zašněrovanou milostnou píseň, ve které popírám všechna rizika, nebezpečí a protivenství, která stojí proti mně a mé ženě, nejlepšímu člověku, jakého jsem kdy potkal,“ konstatoval Williams.
Kapela své čtvrté studiové album podpoří také na koncertním turné. Zatím jsou k dispozici červnové termíny v Anglii a ve skotském Edinburghu.
Své debutové album nazvané What's Mine vydá 29. března se svým projektem Teens in Trouble americká zpěvačka a kytaristka Lizzie Killian. K dispozici na něm bude deset písniček o lásce i všem ostatním, co se s ní pojí. Hudebně má jít o muziku, jakou hrála kapela Weezer v éře desky Blue.
Už třetí singl z desky pojmenovaný It's Up To Me v sobě snoubí garážový rock, dream-pop i punk, zároveň z něj sálá pozitivní energie. Už od úvodu posluchače strhává jednoduchá struktura skladby s dobře řemeslně zvládnutou rytmikou, výraznou, nikoliv dominantní kytarou a naléhavým vokálem Lizzie Killian, jež zní jak příjemný závan léta v ještě poněkud chladnějších měsících. Libozvučný melodický zpěv a solidní aranžerské schopnosti singlu také nejsou na škodu.
Rodačka z Kalifornie, která se v roce 2019 přestěhovala do Raleigh v Severní Karolíně, vytvořila během pandemie stejnojmenné debutové EP Teens in Trouble. Díky skvělým reakcím se jí dostalo pozornosti hudebních médií. A protože se ve své civilní profesi v PR věnuje i videohernímu průmyslu, nepřekvapilo, že dva její singly (I'm Not Worried, Decomposing) zazněly v populární hře Fortnite.
Kanadská kapela Arm's Length se vypravila na své první tour jako headliner a vzala s sebou i kolegy Carly Cosgrove a Ben Quad. Všechno kapely z labelu Wax Bodega, takže nic neobvyklého. Aby si to skupiny přece jenom ozvláštnily, rozhodly se natočit covery svých songů. Carly Cosgrove se pustili do předělávky od Ben Quad a výsledkem je aktuální singl Joan of Hill.
Kytarami našlapaná rocková vypalovačka, ideální pro jízdu v kabrioletu. Bicman Tyler Kramer všechno žene vpřed a nedává nikomu žádnou šanci zpomalit nebo si oddechnout, basistka Helen Barsz působí jako klidná síla, kdy o ní příliš nevíte a přitom drží strukturu celé skladby. A zpěvák a kytarista Lucas Naylor působí jako správný frontman - strhává na sebe pozornost, naléhavě se opírá do vokálů a kytaře nedává ani na chvíli oddechnout. Točit se dnes středoškolské komedie jako na začátku tisíciletí, tahle věc má velký potenciál se na některém ze soundtracků objevit.
Trio Carly Cosgrove z Philadelphie má zatím na kontě jen několik singlů a debut See You in Chemistry (2022) ve stylu vzpurného emo punku, post-hardcoru, indie rocku i shoegaze. Trojice ji nahrávala dva roky nejen proto, že jejím cílem bylo, aby zněla jako by ji nahrála pětičlenná kapela. Zároveň po producentovi Joe Reinhartovi chtěla, aby muzika zněla energicky a upřímně, zvukově bombasticky při zachování vysoké míry technické i strukturální složitosti. Tomu napomáhají i odlišné hudební preference členů Carly Cosgrove - Naylor se učil hrát na klavír a má slabost pro kapely jako jsou Letterbox nebo Bloc Party, Barsz hrála s řadou post-hardcorových a emo kapel a Kramer je velkým vyznavačem stylu DIY.
Rui Gabriel, polovina dua Lawn, které společně vydalo tři desky, se pustil do sólových aktivit. První vlaštovkou na labelu Carpark je singl Target. Zvukově i hudebně jednoduchý, nakažlivý singl, jemuž vévodí klavír a zpěvákův vokál. Dohromady, společně s dalšími nástroji a doprovodnými vokály Kate Teague, vytvářejí poutavý příběh, kde vládne křehkost a zaujetí.
Venezuelský muzikant žijící v americké Indianě napsal Target jako reakci na konec jednoho svého přátelství, kterou dokázal transformovat do hudební podoby. Jde o syrovou, nefiltrovanou emoci, jež člověkem prochází po náhlém konci hlubokého, osobního spojení. Přitom podanou kultivovaným a noblesním způsobem. Target tak není jen písničkou; slouží jako katarze, prostředek, jímž Gabriel zpracovává a sdílí svou bolest.
Cesta Rui Gabriela stát se jedním z aktuálně nejzajímavějších hlasů indie rocku vedla přes rodné Puerto La Cruz ve Venezuele a střední školu v Nikaragui do New Orleans, kde studoval vysokou školu. „Když jsem tam přišel, uvědomil jsem si, že škola je plná lidí, kteří byli všichni v kapelách,“ konstatoval s tím, že „jen být mezi těmito jinými umělci mi dodalo sebevědomí zkusit dělat hudbu." Poté, co tvořil s kapelou Yuppie Teeth, založil v roce 2016 s Macem Folgerem a Nicholasem Corsonem skupinu Lawn a vydali tři desky. Velké životní změny, mezi které patří i to, že se stal otcem, ho dovedly k tomu, aby se hudebně osamostatnil a zcela postavil na vlastní nohy. A jak dokazuje novinka Target, rozhodně není žádný důvod, proč by tuto změnu neměl ustát.