Londýnské trio Island of Love ohlásilo na 12. května vydání eponymního dlouhohrajícího debutu. Vyjde na labelu Jacka Whitea Third Man Records a zvukově na jeho nejslavnější kapelu částečně odkazuje, jak dokazuje nejnovější, už třetí singl z desky nazvaný Fed Rock.
Kapela Perlee chystá na 21. dubna vydání svého debutového alba Speaking From Other Rooms. Duo Saramai Leech a Cormac O'Keefe pochází z irského hrabství Meath a setkalo se v rámci DIY hudební scény v domovském městě. Aktuálně sídlí v Berlíně, ale hlavní inspirační vlivy jeho tvorby lze najít na obou březích Atlantiku (Low, Cocteau Twins, Radiohead). Současný singl Reckoning našel zvukovou inspiraci u Yeah Yeah Yeahs a jejich songu Maps.
Londýnská kapela bar italia, která se 17. května ukáže ve smíchovském klubu MeetFactory, představila nový singl Nurse! Při poslechu zastřeného vokálu a zkreslené kytary uslyšíte vlivy The Cure nebo Sonic Youth. Tajemné trio Nina Cristante, Jezmi Taarik a Sam Fenton o sobě informace ve velkém zrovna netrousí, jejich hudební produkce proto vzbuzuje o to větší zvědavost.
Londýnská kapela deathcrash vydala své druhé album. Nazvala je Less. Čtveřice hrající slowcore na něm potvrzuje svou hudební spřízněnost s Mogwai nebo Black Country, New Road. Ve své muzice sází na pomalé tempo a postupné rozvíjení skladby ústící do závěrečné katarze. Aktuální singl And Now I Am Lit se tomu trochu vymyká, protože jak poklidně začíná, tak také i končí, přesto ukazuje největší sílu kapely - práci s atmosférou.
Dámské kvarteto The Buoys z australského Sydney dalo k dispozici nový singl I Want You. Příjemnou rockovou věc stojící na kytaře Hilary Geddes a zpěvu Zoe Catterall. Rytmika Courtney Cunningham (basa) a Tess Wilkin (bicí) nezůstává pozadu a žene skladbu ve správném tempu k závěru vygradovanému solidním kytarovým sólem.
Čerstvě pětatřicetiletý anglický muzikant Keaton Henson ohlásil na 9. června vydání svého sedmého studiového alba. Jmenovat se bude House Party. První singl The Meeting Place je niternou jemnou skladbou ukazujícího Hensona ve výborné formě.
Brodie Milner z anglického Hullu se na britské indie scéně pohybuje už nějaký pátek. Na aktuálním singlu Hedonist se v post-punkovém stylu a s textem inspirovaným slavnou knihou Williama S. Burroughse Nahý oběd ostře pouští do současné situace ve Velké Británii.
Australská písničkářka Jen Cloher vydala nové album I Am The River. Nese se v poklidnějším duchu indie rocku s drobnými odskoky do rockovějších poloh. Úvodní Mana Takatâpui s countryovým nádechem obohacují i dechy, většina materiálu je ale jemné, niterné a introspektivní povahy, kde rovnocennou roli jako jednotlivé nástroje hraje i atmosféra skladby (Harakeke, I Am the River, the River Is Me, He Toka - Tu - Moana, Protest Song). I u melancholičtějších věcí umí Cloher přehodit výhybku a z pomalého tempa song v jeho poslední třetině vygradovat do expandujícího finále (I Am Coming Home, The Wild). Rockovější polohu své tvorby nabízí Cloher na albu ve skladbách Being Human a Aroha Mai, Aroha Atu, popově hitovou pak v My Witch. Celkově jde o vyzrálé, pestrobarevné album, jemuž vévodí různé odstíny melancholie, smíření a zkušenostmi nabyté moudrosti.
Zatímco novinka Jen Cloher je jejím šestým albem, deska nazvaná The Head of the Slug Club je shrnutím dosavadní tvorby a dvou vydaných EP Gretel Hänlyn. Nabízí shrnutí dosavadního vývoje její tvorby. K dispozici je tak všech patnáct položek, které se objevily na EP Slugeye a Head Of The Love Club. Ukazují hudební variabilitu, kterou zpěvačka ze západního Londýna obsáhne. Standardní indie skladby (Motorbike, Apple Juice), atmosféricky zasněné písničky ve stylu La Luz nebo francouzské hudební scény 60. let (Connie), písničkářská klasika jako z katalogu Aimee Mann (In The Water), tanečnější, rytmická a rychlejší Drive a King Of Nothing ukazující Hänlyn v jiné hudební poloze a světle nebo Little Vampire, která evokuje spřízněnost s nirvanovskou Something in the Vain. Zároveň novinka ukazuje, že studiová verze se od té koncertní může lišit téměř k nepoznání (King Of Nothing).