Odell proslul především melodickými klavírními skladbami. Na albu, které vyšlo loni v červnu, ale některé písně pro větší syrovost zahalil do hiphopových beatů. Zamiloval se do elektronického zvuku a v písních vytvořených společně s textařem Lauriem Blundellem a producentem Milesem Jamesem to bohatě využil. Pro album reflektující těžké období, které se navíc časově potkalo s příchodem pandemie, to může dobře fungovat, ale pořád platí, že nejupřímněji a nejopravdověji tento zpěvák zní, když si vystačí víceméně jen s klavírem. Jako třeba v době alba Jubilee Road, kdy v sobě Odell, jak píše ve své recenzi Michael Švarc, probudil svého vnitřního Eltona.
Na nadcházejícím The Monsters Tour, které započne už v únoru v Británii, poté se přenese do Ameriky a v létě vrátí do Evropy, zazní i nové skladby, které se Odell chystá vydávat počátkem roku.
Držitel cen Brit Award a Ivor Novello působí na scéně od svých 21 let. Hned první album Long Way Down ho dostalo na první místo hitparády a přineslo mezinárodní úspěch. Úspěšný start však vyústil v pracovní kolotoč, z kterého poté, co po turné k desce turné Jubilee Road odjel rovnou do LA, aby začal psát další album, musel na chvíli vystoupit. „Pak se ta chronická úzkost, kterou jsem měl už několik let, prostě zhoršila,“ prozradil Odell. Jednoho rána se probudil a dle svých slov „už nemohl dělat hudbu“. Pro znovunalezení duševní rovnováhy se na čas vrátil domů, kde začalo pomalu vznikat album Monsters.
Toma Odella už české publikum důvěrně zná. Poprvé zde vystoupil v Lucerna Music Baru a později ho uvítaly i festivaly a větší sály včetně pražské Malé sportovní haly. Forum Karlín ho čeká již podruhé a bude zajímavé ho zde sledovat s novým albem, které z jeho diskografie svým stylem poměrně výrazně vybočilo.