Do Prahy přijíždí jeden z nejposlouchanějších klavíristů současnosti. Nizozemský umělec Joep Beving svět uhranul svým debutovým albem Solipsism, které vydal vlastním nákladem v roce 2015 poté, co ho jediné vydavatelství, které oslovil, odmítlo. Téměř přes noc vystřelila čísla poslechovosti Joepovi desky na Spotify k milionům, a to bez podpory propracované marketingové kampaně. Hudebník kombinuje klasickou hudbu s prvky ambientní a elektronické hudby, která se vám dostane pod kůži a dotkne se duše. Beving se po počátečním úspěchu rozhodl opustit svou práci a hudbě se věnovat naplno. Další album Prehension už o dva roky později vydával u prestižního labelu Deutsche Grammophon.
Příběh slávy Joepa Bevinga zní jako z cliché motivačního citátu. K hudbě tíhnul již od útlého mládí, ale kvůli opakovanému zranění zatěžovaného zápěstí nadměrným hraním musel začínající hudební kariéru předčasně ukončit. Až do svých čtyřiceti let pracoval v marketingové firmě, ale jeho touha profesionálně hrát ho nikdy neopustila. Hned první vydané nahrávky zaujaly hudební producenty z celého světa a pianista se zaslouženě dostal mezi současné špičky klasické hudby a plní si svůj dětský sen.
Se svými rozevlátými vlasy a plnovousem působí trochu jako obr z pohádky. Jde však o něžného obra, který cítí potřebu svou hudbou spojovat. „Bez ohledu na kulturní rozdíly věřím, že v sobě máme vrozené porozumění pro to, co znamená být člověk,“ věří Beving, jehož hudba je balzámem pro duši. „Říkám tomu jednoduchá hudba pro komplexní emoce. Vytváří prostor, který může publikum zaplnit vlastní imaginací.“
Do Prahy přijíždí poprvé a vedle své dosavadní tvorby, jež ho proslavila, představí i chystanou čtvrtou desku s názvem Hermetism, která vyjde 8. dubna. Na nadcházejícím albu, stejně jako většina umělců tvořících během pandemií omezeného života, promítá ambivalentní pocity spojené se ztrátou jistot, bezpečí a novou nadějí.