Obrázek k článku RECENZE: Sen o diamantech mění fotbalista a rapper Kučera za šutr na prstu ženy. Temné rytmy mizí
| Petr Malásek | Foto: Warner Music

RECENZE: Sen o diamantech mění fotbalista a rapper Kučera za šutr na prstu ženy. Temné rytmy mizí

58G si nikdy na nic nehráli. Ačkoliv rapovali do drillových a grimeových beatů, vždycky jasně deklarovali, že „drillas“ nejsou. Jejich životy se nyní už změnily a přibyly nové příběhy a problémy, což reflektuje jejich nová nahrávka.

Skupina si prochází dobou velké slávy, vyprodává koncerty a opravdu pomyslně vrátila Jihlavu zpět na (rapovou) mapu. To vše 58G reflektují na novém EP First Half, které ještě více přibližuje zvuk Anglie českému posluchači.

Rapové trio 58G se každým projektem mění. Na svém prvním projektu rapper Doktor v refrénu říká, že na ruku chce Bussdown AP, tedy vzácné hodinky s diamanty. Na First Half nyní TK27 oznamuje: „Tenhle rok jsem dal na ruku rolety / Nasadil šutr na ruku mý ženy.“ Tato první věta úvodní písně nového EP jihlavské skupiny 58G deklaruje posun v kariéře i v životě.

Z celého EP je cítit jistá evoluce, a to hlavně v beatech o které se stará Humla. Jeho přerod už byl slyšet na desce s Issa Me Mario z tohoto roku. Oproti posledním EP je zde patrný odchod od temných drillových beatů k tanečnějšímu zvuku. Dává to smysl i po stránce evoluce. Humla zde ukazuje, že mu není v tomto žánru nic cizí – a ne jenom tady. Pořád dokola si totiž pouštím jeho DJ set z Radia Wave.

Cover celého EP je ve stylu obalu fotbalové videohry FIFA05. A spojitost této trojice s fotbalem není náhodná: TK27, neboli Tomáš Kučera, se donedávna fotbalem živil. Nyní, jak říká na tracku Rychle a zběsile, ho má už jen jako brigádu. Na minulých projektech byl fotbal hodně skloňovaný, stejně jako například graffiti. To z First Half zmizelo. Zůstává ale láska k hudbě a klubům, kterým skupina skládá poctu v tracku Goldie.

„Jsem nemocnej jak Icy L, a tak to vidim,“ říká TK27 na minulém projektu. Právě tohoto člena DVOJLITRBOYZZ si teď trojice pozvala jako featuring na track Rychle a zběsile. Ten tracku přinesl svou osobitou flow a vtipné hlášky. Jako host se na tracku Teďka už vím objevuje Poyer. 58G byli vždy s featuringy střídmí, ale vždy si uměli vybrat. Zde tomu není jinak.

VERDIKT: 85%

„S 58G nechceš clash,“ říkala skupina na začátku jejich kariéry. Platí to pořád, jen si teď užívají oprávněné slávu a úspěchu. Na novém EP zkouší nový zvuk a flows, ale zůstávají autentičtí a svoji. Název projektu je First Half – neboli první půle. Moc se těším i na druhou půli a na případné prodloužení a penalty.