Když v roce 1993 založil zpěvák a kytarista Richard Patrick kapelu Filter, sice už nestihl naskočit na hlavní vlnu popularity grunge, přesto se stal výraznou postavou scény. Na debutové desce Short Bus (1995) vyšla skladba Hey Man Nice Shot, což by se dalo přeložit jako Hej kámo, pěkná rána, a z písně se stal jeden z posledních hitů doznívající grungeové éry. Rozdělil však fanoušky, kteří v textu viděli provokativní vzkaz zesnulému Kurtu Cobainovi. Patrick se sice zaklínal, že píseň je o politkovi Robertu Dwyerovi podezřelému ze zpronevěry, který se zastřelil během živě vysílané tiskovky před soudem, ale fanoušci si stejně do písně dál dosazovali a dodnes dosazují Cobaina.
Jakkoliv byla deska Short Bus komerčně úspěšná a dosáhla na platinové prodeje, hudebně je mnohem zajímavější druhá Title of Record z roku 1999. Kromě toho, že na ní byl největší hit kapely Take a Picture, jde o nahrávku zajímavě kombinující grunge, americký alt-rock a tehdy hodně trendy elektronické prvky a industrial. Patrick v sobě nezapře, že hrál kdysi s Nine Inch Nails, a na Title of Record dal plný průchod tomu, co se u Reznora naučil. Deska měla zvuk, jaký tehdy u žádné jiné kapely nebyl slyšet.
Frontmanovo ego a problémy s alkoholem i drogami bohužel způsobily, že skupina šla na střídačku k ledu nebo protáčela sestavu. Nadále však pokračovala v koncertování i vydávání desek, poslední The Algorithm vyšla vloni. Do Prahy tak Filter přijedou sice v úplně jiném složení, než v jakém si svého času vydobyli místo na scéně, hlavní postava Richarda Patricka však zůstává. A bezpochyby v neděli zazní v Praze i oba zmíněné hity.