Hudba Andrew Lloyd Webera není Báře Basikové jakkoliv cizí. Jen před pár dny zpívala na udílení cen Český Slavík píseň z jeho muzikálu Jesus Christ Superstar, ve kterém řadu let hrála. Na rozdíl od své Máří, která chtěla Ježíšovi mazat nohy, zde spíše připomíná Gabrielu Osvaldovou z Anděla Páně – stojící v oceánu dětských hlav připomíná svatý obrázek.
Pěvecký sbor Andílci jsou – po másle a kaprovi – asi tím nejvyhledávanějším artiklem letošním českých Vánoc. Na pohled milý sbor malých zpěváků a zpěvaček už stihnul účinkovat v nové písni Marka Ztraceného a Ester Ledecké Den, kdy vyhrávají všichni. Asi se není čemu divit. Hezky zpívají a dají se lépe obléknout do bílých andělských rób, než přerostlí pubertální výrostci.
Se sborem také natočila videoklip. Samozřejmě píseň zpívaná v latině unese jistou úroveň kýče, klip ovšem v momentech připomíná informační video pro mladé a začínající křesťany. Mluvím hlavně o částech, kdy kamera pomalu projíždí zasněženým lesem se zářícím světlem na konci stromořadí. Jediná myšlenka, která se mi u těchto sekvencí honila v hlavě byla, jestli záběr stvořila umělá inteligence.
Táhlé záběry krajiny se kombinovaly se záběry Báry Basikové zpívající v kostele s dětským sborem. Děti kolem zpěvačky chodily, držely se s ní za ruku, anebo jen stály a zpívaly. To je všechno dostatečně sladké a pro píseň únosné. Myslím si ale, že přidávat do záběrů ještě zlatavý andělský filtr už je moc. Připomnělo mi to hrátky s filtry Dády Patrasové.
Většina glosovaných skladeb v sérii „Peklo Vánočních písní” jsou nové popové fláky s špatným citem pro rým, láskou ke klišé a vidinou obřích zisků. Pie Jesu Báry Basikové nic takového není – odhaduji, že rádia, (až na Rádio Proglas, anebo Český Rozhlas) po této písni úplně nesáhnou. Text i hudba už dávno existují a pěvecky se ho Basiková chopila velice dobře. A to je, přece jen, to nejdůležitější. Skladbu najdete na novém albu Báry Basikové nazvaném Moje první vánoční.