Propojování symfonického orchestru s hip hopem, a moderních hudebních žánrů od hip hopu přes alternativní elektroniku a písničkářství až k popu a taneční hudbě. To je ve zkratce turné glorchestra, jehož druhá letošní zastávka byla 26.7. na pražském Výstavišti.
Uměleckým šéfem projektu glorchestra je Milan Cais z kapely Tata Bojs, který se postaral o vizuální pojetí celé akce. Pro glorchestru vytvořil i audio-vizuální objekt Kvadro, který mohou návštěvníci turné rozeznít.
Hudební režii a dramaturgii má na starosti Radim Výchopeň známý jako Radimo. "Přineseme do hry úplně nový a ambicióznější program. Věřím, že bude ještě větší, vychytanější a znovu otestuje, kam až se dá s tímhle konceptem zajít," říkal ještě před startem turné, které propojuje zdánlivě nepropojitelné.
Glorchestra tak letos nebyla zdaleka jen hudba. Ještě před začátkem produkce na hlavním pódiu publikum tleskalo novému cirkusu.
Sympatické je, že celý projekt má benefiční charakter. Pořadatelé dopředu avizovali, že vybranou částku z každé zastávky turné pošlou na obnovu památek, kde glorchestra hraje. Vzhledem k aktuálním událostem částku rozdělili a přes čtrvt milionu tak putovalo na pomoc lidem, kteří byli zasaženi požáry v oblasti Ćeského Švýcarska a Hřenska.
Hudební program odstartovali zástupci hiphopového labelu Ty Nikdy. MC Gey zahajoval za doprovodu Unique Orchestra, kterým pódium patřilo v podstatě až do konce večera.
Stejný ohlas měl i jeho stájový kolega MC Idea. Hned na začátkubylo pod pódiem plno. Na pražskou zastávku podle organizátorů dorazil trojnásobek lidí než před rokem.
Pak už hip hop vystřídala alternativní elektronika a křehké písničkářství slovenské zpěvačky a skladatelky Katarzie. Publikum jí pozorně naslouchalo...
...stejně jako muzikanti a muzikantky z Unique orchestra.
Speciální roli měl rapper Vladimir 518. Jako host se "prolínal" koncerty ostatních interpretů. Stejně jako před rokem fungoval jako pomyslná spojnice celého večera.
Hlavní hvězdou druhého ročníku byli podle očekávání Tata Bojs. S orchestrem za zády a vizuálním doprovodem byla jejich show opravdu dechberoucí.
Ani během koncertu Tata Bojs nechybělo společné číslo s Vladimírem 518 za doprovodu symfoniků. To opravdu není nikde jinde k vidění.
Milan Cais v záři reflektorů. Tata Bojs předávali publiku nálože energie.
Techno je všechno. Tečkou večera bylo spojení tvrdé elektroniky dvojice Bratři se symfoniky. K vidění bude letos glorchestra ještě čtyřikrát. 17. 8. v Hospitálu Kuks, 24. 8. na hradě Švihov, 7. 9. na zámku Orlík a 14.9. v Ostravě v Dolní oblasti Vítkovice.