Kariéru Davida Bowieho připomínáme nově uvolněnými fotkami z jeho archivů. Ty nyní spravuje společnost Warner Chappell Music, která práva na Bowieho hudební katalog nedávno zakoupila za více než 250 milionů dolarů.
1971
Na svém čtvrtém albu Hunky Dory se David Bowie odklonil od hard rocku k melodickému pop rocku a art popu. Jeho inspirací v té době byli Andy Warhol, Bob Dylan a Lou Reed.
Foto: Brian Ward (The David Bowie Archive)
Foto: Brian Ward (The David Bowie Archive)
1972
David Bowie se stal androgynním a bisexuálním Ziggym Stardustem na jednom ze svých nejslavnějších alb, jímž je rocková opera The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars.
Foto: Brian Ward (The David Bowie Archive)
1973
V roce 1973 Bowie stihnul hned dvě alba. Aladdin Sane natáčel už z pozice hvězdy a písně na něj napsal během turné. Pin Ups bylo album coververzí. Vzniklo, aby co nejrychleji splnil smlouvu s vydavatelstvím.
Foto: Sukita (The David Bowie Archive)
Foto: Brian Ward (The David Bowie Archive)
1976
V lednu 1976 vyšlo album Station to Station, na kterém Bowie představil svou další pódiovou metamorfózu. Během nahrávání alba byl závislý na kokainu a na scéně taky řádil coby Thin White Duke. Později uvedl, že z natáčení si nepamatuje vůbec nic.
Foto: Andrew Kent (The David Bowie Archive)
1977
Slavné berlínské období, které Bowie trávil bujaře v ulicích Berlína společně s Iggy Popem. Hudebně ho zúročil na svých slavných albech Low a Heroes.
Foto: Clive Aerosmith (The David Bowie Archive)
Foto: Christian Simonpietri (The David Bowie Archive)
Foto: Sukita (The David Bowie Archive)
1979
Na albu Lodger, závěrečné nahrávce berlínské trilogie, Bowie pracoval podle tvůrčí metody, kterou vymyslel producent Brian Eno. Hudebníci tahali kartičky s nejrůznějšími úkoly, které museli splnil. Měnili si nástroje, hráli staré písně naopak a vůbec hledali inspiraci a jiný přístup, kde to šlo.
Foto: Bruce Webber (The David Bowie Archive)
Foto: Corinne Schwab (The David Bowie Archive)
1980
Berlínská trilogie už je uzavřená, ale Bowie pokračuje dál s novými nápady. Na albu Scary Monsters (and Super Creeps) zní postpunk, new wave, art rock. A taky hit Ashes to Ashes.
Foto: Donna Svennevik (The David Bowie Archive)
1983
Bowie se dává do kupy s ikonou diskotéky, kytaristou Chic Nilem Rodgersem. A je z toho Let’s Dance!
Foto: Denis O'Regan (The David Bowie Archive)
1987
Na svém sedmnáctém albu Never Let Me Down se David Bowie vrací k rocku. Vydáním zároveň začíná jeho šestiletá nahrávací pauza.
Foto: Greg Gorman (The David Bowie Archive)
1995
Na dvacátém albu Outside se Bowie po letech znovu spojuje s producentem Brianem Enem, se kterým dal dohromady slavnou berlínskou trilogii. Na albu zní industriál, jazz i elektronika a jeho nálada je inspirována seriálem Twin Peaks.
Foto: Iman (The David Bowie Archive)
2004
David Bowie vyjíždí na své turné k albu Reality. Na koncertě 23. června v Praze ale dostal infarkt přímo na pódiu. O sedm dní později byl zbytek šňůry zrušen. Byla to poslední koncertní šňůra v jeho životě. Zemřel o dvanáct let později, 10. ledna 2016.
Foto: Sukita (The David Bowie Archive)