Poprvé jsme „Cry Baby“ v České republice viděli před osmi lety na malém klubovém koncertu. Později se, s druhým albem K-12, vrátila do většího Fora Karlín v růžových šatech a copáncích. Loni už se radikálně proměnila a na diváky shlížela dvěma páry očí a potlesk publika vnímala skrze gigantické uši.
„S vydáním úspěšného alba Portals v březnu letošního roku její alterego “Cry Baby” zemřelo a stalo se nadpozemskou bytostí,“ vysvětlovala kontext zpěvaččiny poslední proměny fotografka Pavla Hartmanová. Melanie Martinez na minulém pražském koncertu v holešovické Sportovní hale odehrála všech 16 písní z desky od začátku do konce – nic víc, nic míň. Devadesátiminutový koncert přesto neměl hluché momenty. „Zarytí fanoušci věděli naprosto přesně, co mají očekávat, a odzpívali se čtyřokou postavou každé slovo,“ popsala Hartmanová atmosféru vizuálně působivého koncertu k albu Portals, které otevřeně popisuje předešlé vztahy umělkyně na pozadí smrti a znovuzrození svého alterega: „Vizuál vystoupení fungoval jako živý doprovod koncepčního alba. Čtveřice tanečníků tu hrála stejně důležitou roli jako hudebníci a kulisy po stranách stage podtrhly pohádkovou mystiku celého večera.“
Výpravné pohádkové estetiky se americká zpěvačka drží i v letošním klipu singlu Faerie Soirée z alba Portals
Nadcházející The Trilogy Tour, které nabídne průřez třemi studiovými alby Melanie Martinez odstartuje v září v Dublinu. V České republice jako support vystoupí kanadská kapela Men I Trust, která zpěvačku doprovází jen na vybraných zastávkách, a Elita.