Taylor Swift oznámila vydání desky Midnights na konci srpna, když si přebírala hlavní cenu na Video Music Awards. Zatímco se všichni domnívali, že hudebnice v ústranní pracuje na nahrávání svých starších alb, aby nad nimi opětovně získala kontrolu, ve skutečnosti připravovala úplně novou studiovku. Už ono překvapivé oznámení proto vyvolalo značný poprask.
Během dvou měsíců, které oznámení a vydání desky dělily, nevyšel jediný singl. Nikdo z řad veřejnosti netušil, jakým směrem se hudebnice po popfolkových albech Folklore a Evermore vydá. Zatímco posluchače tento fakt drásal, Taylor Swift tím pomalu a velmi chytře vzbuzovala ve všech zvědavost a zájem.
Fanouškovská základna, která je zvyklá, že zpěvačka ve svých veřejných vystoupeních často zanechává easter eggy a různé narážky, začala analyzovat naprosto vše: líčení na přebalu desky, zapalovač, šaty, které hudebnice vynesla na předávání VMA. To vše totiž mohly být indicie k tomu, jaká deska Midnights bude. Taylor Swift se musela královsky bavit.
Pokořila i Adele a Stylese
Když má nějaké velké hvězdě vyjít nová deska, je časté, že se neodtajňuje ani tracklist s názvy skladeb. Toho Taylor Swift využila ve svůj prospěch a jména písní odhalovala během krátkých videí na TikToku. A kolečko dohadů se rozjelo znovu. Proč má na sobě tohle oblečení? Proč v několika případech drží telefonní sluchátko vzhůru nohama nebo v druhé ruce? Vyrojily se doslova desítky konspirací, co tím asi hudebnice myslí. A i hudební magazíny marně shromažďovaly strohé informace, aby zkusily dát dohromady barvitější obrázek.
V průběhu toho Taylor Swift předem podpořila prodeje fyzických nosičů, když ke standardní verzi vinylu představila další tři. Jejich zadní strany dohromady tvoří hodiny, které skalní fanoušek rozhodně musí vlastnit. Není proto překvapením, že se v prvních dnech po vydání desky prodalo v Americe na 400 tisíc vinylů, což je absolutní rekord. Něco takového se nepodařilo ani Adele s její loňskou deskou 30, nebo Harrymu Stylesovi s jeho letošním albem Harry’s House.
Taylor Swift je autorkou podobných nápadů, což jen dokazuje, že kromě oceňované hudebnice je i skvělou podnikatelkou, která ví, jak se v hudebním průmyslu pohybovat. Muzika je v její DNA se vším všudy. Nejsou to jen noty, melodie, harmonie a instrumentace, ale i marketing a PR. Šlo by argumentovat tím, že Taylor Swift už řadu let patří mezi největší hudební hvězdy, které mají úspěch takřka vždy zaručen, ale i ona musela o své místo na výsluní před pěti, šesti lety bojovat, když se jí řada lidí snažila zrušit, mimo jiné kvůli sporům s Kanye Westem.
Americká superstar všemi kroky, které před vydáním desky Midnights podnikla, podpořila její úspěch. A ten se dostavil okamžitě. Platforma Spotify dokonce spadla, když se fanoušci o americké půlnoci nahrnuli k poslechu alba. Velmi brzy nato pak Taylor Swift opanovala žebříčky nejen na Spotify, ale i na Apple Music.
Ve tři ráno, kdy už byla značná část posluchačů emočně vysátá z poslechu nové desky, vydala Taylor Swift rozšířenou verzi, aby podle svých slov poskytla zevrubnější náhled do svého pracovního procesu. Opět geniální krok, kterým ještě více podpořila, aby se o Midnights psalo a mluvilo.
Deska zlomila několik rekordů na Spotify i Apple Music, netřeba se zdržovat jejich výčtem, který je skutečně dlouhý. Recenze jsou taky nadprůměrně dobré.
Nehledě na to, jak rozdílné názory mohou lidé na zpěvaččinu tvorbu mít, ono dvouměsíční budování napětí dokazuje přinejmenším jedno. Taylor Swift dokáže inovovat sebe samu a překračovat svůj stín. Nejen z hlediska tvorby, ale i z hlediska svého podnikavého ducha. Taylor Swift je pop a pop má jméno Taylor Swift.