Instrumentálně je hit upevněn v rychlém drum´n´bassovém tempu a až na pár míst (asi dva up-liftery a outro) je velmi monotónní. Tomu bohužel nepřidává ani zpěv, který zní obdobně roboticky, což umocňuje všudypřítomný autotune. Asi zásadním momentem nového hitu pak je text, jehož autorem je sám mladý rapper Stein27. Přestože jí chybí bezstarostnost a lehkost, daří se písni, která předznamenala album President of Sexico, ve všech digitálních hitparádách. Na Youtube je v době vydání článku na třetím míéstě v trendech.
Asi hlavním znakem textu je už samotný název písně, který předznamenává nejen její téma, ale i náladu. Zaběhlá hovorová zkratka DTB v sobě nese veskrze šovinisticky používanou frázi „don’t trust bitches.“ Znamená to „nevěř kurvám“. Takový je v zásadě celý text, který slušně řečeno reflektuje zklamání chlapce z nevydařeného vztahu s dívkou. Což o to, takové věci do písní o lásce, kterých je na světě pravděpodobně úplně nejvíc, samozřejmě patří. Co si myslím, že do textu, který z části stojí na introspekci vlastních pocitů, nepatří, je ona pateticky lámaná hůl nad „ženským pokolením“ a ujišťování se v kruhu „Bruderschaftu“ o tom, že věřit si vzájemně můžou na tomto světě jen muži.
Když jsem to zkusil, poslaly mě pokaždý na dno
Nejsou slzy jako slzy, bratra nikdy nechci down
DTB for Life mimo názvu obsahuje angličtinu také přímo v textu, což není u rapu, a především toho současného, vůbec nic divného. Trend prostoupení angličtiny do našeho jazyka a používání celých vět a frází v hovoru u mladých lidí by v posledních dvou letech nezpozoroval jen ignorant. Obsah textu je s odpuštěním spíš nablblý nebo přinejmenším nevyrovnaný a místo introspektivního tápání po emocích ve světě mladých lidí zde dostává prostor zlomená hůl, která jako by byla z úplně jiné éry, generace. Jako by neohrožený král machistického sexem nasyceného rapu Sergej Barracuda promlouval ústy mladého brněnského tvůrce. Velkohubé fráze, pocity zranění a kolotočářská vztahová moudrost.
Nadutost textu znemožňuje vnímat jak téma vztahů, tak neochvějnost osobnosti proplouvající sexuálním a vztahovým prostorem a redukuje se nakonec do hlavního sdělení (představy o sdělení) – když mluvíme v množném čísle, musí to být pravda.