V aktuální kauze sledujeme dvě vyhaslé ikony, které už dlouho nemají co říct. Popichují se tak alespoň mezi sebou a doufají, že to někoho bude zajímat.
S aktuální epizodou seriálu Simpsonovi se rozrostl dlouhý seznam muzikantů, kteří slavnou animovanou show prošli. Vzpomeňme například slavný díl Homerpalooza z roku 1996, v němž sami sebe hráli Peter Frampton, Sonic Youth, Cypress Hill nebo The Smashing Pumpkins, Homerovu kapelu Břitníci, jež byla parodií na Beatles, nebo Bártův boy band Paka z party, který okoukával tanečky od samotných 'N Sync.
Simpsonovi si z hudebníků vždy utahovali a často nemilosrdně, přesto byla účast v seriálu pro muzikanty čest a vzbuzovala prestiž. A nejen proto, že Simpsonovi dokázali oprášit zašlou slávu, případně umělce objevit pro mladé publikum. Například Michael Jackson si v roce 1991 splnil sen, když v epizodě Šílený Homer nadaboval Leona Kompowskyho, svého imitátora a chovance ústavu pro duševně choré. Jednašedesátiletý Morrissey nicméně nadšením zrovna nehýří.
Postava nápadně podobná ikoně britské kytarové hudby 80. let se objevila v aktuální epizodě Panic on the Streets of Springfield, jejíž název je odvozen z textu písně Panic. Tu vydali The Smiths v roce 1987.
Ve zkratce: Líze se během obědů vysměje celá škola kvůli veganství, načež si doma v pláči vysní imaginárního přítele, respektive zpěváka zapomenuté britské kapely. Tu objevila na streamovací službě Slapify poté, co dala „unlike“ všem třem tisícům nabízených písní. „Pokud všechno nenávidíš, bude se ti líbit tohle,“ stojí v poutáku na kapelu The Snuffs. S Quilloughbym, jak se žlutá verze manchesterského zpěváka jmenuje, sdílí veganství a pocit, že jí celý svět nerozumí.
Morrissey na sebe nenechal dlouho čekat a epizodu na svém webu označil jako „bezohledný a velmi hlasitý útok“ na svou osobu. Toho se autoři seriálu podle něj dopustili s vědomím, že nedisponuje finančními prostředky na právníky, kteří by sepsali zaslouženou žalobu za nactiutrhání.
V seriálu se objevily dvě verze Morrisseyho, ani jedna z nich přitom není tomu skutečnému moc podobná. První a imaginární Quilloughby je posedlý sám sebou a častuje všechny okolo sofistikovanými urážkami, aby dal najevo svou intelektuální nadřazenost. To Morrissey v rozhovorech dělal skutečně dělal a dělá, k interview by ho ale nezvali bez jeho písní. A především ve své rané tvorbě nabízel útěchu všem, kteří se cítí sami a nepochopeni.
Když se na scéně, respektive na pódiu, objeví „současný“ Morrissey, jeho obličej vypadá jako „syfilitický Měsíc“, pásek u kalhot mu obtéká obří pupek a láduje se sendvičem s pastrami. Veganství prý zanechal kvůli tomu, že ho vymysleli cizinci, kterých je na planetě až příliš. Právě kvůli podpoře protiimgrační a krajně pracovivé straně For Britain se zpěvák pravděpodobně do slavného seriálu dostal.
O Morrisseym si můžeme myslet mnohé, jeho eskapády Headliner důkladně popsal v předloňském textu, který reagoval na jeho zabřednutí do konspiračních teorií. Jenže k obtloustlému zpěvákovi, který do publika metá masové klobásy, má zapšklý Morrissey daleko. Jeho obraz v seriálu je odtržený od reality stejně jako Morrisey samotný.
O mnohém vypovídá skutečnost, že se bavíme o 19. epizodě z 32. řady. Sledujeme tedy díl, který vznikl přibližně o dvacet sezón později, než bylo záhodné kdysi zábavný americký animák ukončit.
Simpsonovi v 90. letech uspěli také díky tomu, že ukazovali jinakost jako pozitivní vlastnost. Byli seriálem pro masové publikum, který říkal, že vystoupit z masy je zdravé a zábavné. Bárta má celé město za rozcapeného sígra, v jádru je to ale ryzí dobrák. Líza je šprtka, která si nedokáže najít přátele, Homer je idiot, ale myslí to dobře. Těžko je ale nemít rád, každý jsme nějaký.
Soucit vzbuzovala také Marge, která navzdory svým snům o umělecké kariéře zůstala za plotnou. Nejlépe se z celé rodiny se měla asi Maggie, která nikdy neopustila věk batolete a během více než třiceti let neřekla téměř ani slovo.
Současní tvůrci Simpsonů se už dlouhé roky snaží vypořádat s klesající sledovaností. Původní publikum jim odrostlo a novou generaci zajímají jiné věci než obstarožní televizní show.
Scénáře Simpson jsou tak v posledních letech okatě výchovné, rádoby šokující, chování postav nedává smysl a humor je prvoplánově hloupý. Aktuální díl tak (nejspíš opět prvoplánově) vyvolal mediální přetahovanou dvou vyhaslých ikon. Zatímco Morrisseymu patřila 80. léta a Simpsonům 90., v roce 2021 by už měly ztichnout obě.