Kateřina Kouláková alias Kaczi již v minulosti bodovala u širšího spektra posluchačů především klipem Nahá. Název skladby vzala tehdy za svůj a neoblečená se v klipu také prezentovala. I díky velké propagaci samotného videoklipu se tento kousek stal tím dosud největším zářezem samotné zpěvačky. Zda to bylo díky skladbě samotné nebo chytrému pojetí videoklipu se nejspíš už nedozvíme. Každý si může myslet to své.
Kněhyně, ač svádí si to myslet, nemá spojitost s žádným božstvem a ani se nejedná o nějak příbuzný výraz. Jde o název hory v Beskydech, kde má písničkářka své kořeny. Na novince lze jednoduše pozorovat, jakým hudebním přerodem Kaczi prošla. Již od ní neslyšíme tak veselé a pohodové skladby, jako tomu převážně bylo na její debutové desce.
Světlo světa spatřila trochu odlišná Kaczi. Nyní se snaží otevírat náročnější témata a leckdy se pouští až do téměř filozofických sfér. Tak tomu je právě v singlu Kněhyně, ve němž připomíná spojení člověka s přírodou.
Kaczi se opět snaží zapůsobit i zpracováním videoklipu a stejně jako u zmíněné skladby Nahá se jí to daří. Ve spolupráci s režisérkou Terezou Schardou natočila velmi zajímavé záběry, jaké se u nás moc nevidí. Zejména záběry s „vlčí“ smečkou, kde je sama zpěvačka oděna do vlčího hávu jsou působivou podívanou. Jediné, co bych vytknul, je až příliš velký tlak na poselství samotné skladby - místy jakoby zpěvačka tlačila na pilu.
Co je podstatné, Kněhyně má co nabídnout i po hudební stránce. Zde by se nabízelo přirovnání k Anetě Langerové, avšak čistě pro velmi podobnou náladu skladby. Úmysl opičit se bych v tom nehledal. Vynikající jsou zejména až téměř hororové smyčce, které drží posluchače v bdělosti. Po poslechu Kněhyně pevně věřím, že věnovat pár chvil celé desce nemusí být úplně špatný nápad!