Katy Perry s Dr. Lukem nepracovala poprvé, vlastně je spoluautorem jejího megahitu I Kissed A Girl a z velké části se jako autor a producent podílel na zpěvaččiných prvních třech deskách One of the Boys, Teenage Dream a Prism. Ty představují nejúspěšnější kapitolu v hudební dráze Katy Perry, takže je na jednu stranu logické, že se při práci na šestém albu obrátila na osvědčená jména. Jenže za jakou cenu?
Dr. Luke dlouhé roky figuroval ve sporu s Keshou, která ho obvinila z týrání, sexuálního nátlaku, zneužívání i znásilnění. Celá záležitost skončila loni mimosoudní dohodou. Producent, vlastním jménem Lukasz Sebastian Gottwald, navíc mnohokrát popřel, že došlo k čemukoliv z toho, z čeho ho zpěvačka obvinila.
Lze tedy namítat, že když soud jednoznačně neprokázal, že k obtěžování či znásilnění došlo, mělo by být jméno Dr. Luka očištěno. Jenže soud neprokázal ani to, že k obtěžování či znásilnění nedošlo. S producentem se tedy celá věc nadále potáhne, a když se coby spoluautor podílí na písničce, která oslavuje sílu a všestrannost žen, působí to jako velmi nepovedený a nemístní vtip.
Hudba jde v takovém případě stranou. Posluchače už dnes nezajímá jen to, jestli je písnička zpěvná, posuzují a zkoumají veškeré okolnosti, jdou do hloubky, a to i u popu. Není divu, že se proto začaly ozývat hlasy volající po bojkotu Katy Perry. I samotná Kesha na sociální síti X nepřímo komentovala zapojení Dr. Luka do singlu Woman’s World, když napsala všeříkající „lol“. Šance na to, že komentář v danou chvíli nepatřil Katy Perry, je mizivá.
Vyhýbat se politice
Zpěvačka, která počátkem minulého desetiletí patřila k nejúspěšnějším jménům popmusic, si možná spoluprací s Dr. Lukem zadělala na pořádné problémy. Nehledě na to, že je její singl vystavěn na takřka shodném hudebním mustru jako čtyři roky stará skladba Stupid Love od Lady Gaga, s sebou potáhne jméno Dr. Luka jako stigma, což není úplně ideální start pro návrat na hudební výsluní. Obzvlášť, když desky Witness a Smile nevygenerovaly žádný number one hit na Billboardu.
Katy Perry si dlouhodobou absencí hudební vize a našlapováním na velmi problematickém území kope akorát vlastní profesní hrob. Producenty a spoluautory by si měla vybírat pečlivěji, obzvlášť, když se rozhodne zabrušovat k písničkám se společenským podtextem. Trefit se s nimi do černého není zcela evidentně její parketa.