Toyota Vangelis začal první skladby psát už v pubertě jako alternativu k hraní počítačových her. Od dětství zároveň hraje na klavír a později působil třeba ve folkové skupině Hugo & Zoe nebo experimentálním projektu Cave Art. Sólově vystupoval například jako Paseka, tehdy se věnoval elektroakustickému ambientu. Až v roce 2019 ale Peloušek představil pseudonym Toyota Vangelis, v rámci něhož začal poprvé výrazně stavět na vlastním hlase. „Auto-tune používám spíš jako vokodér. To znamená, že noty definuju živě na klávesy nebo na můj vlastní MIDI kontroler, který je okolo mikrofonu,“ vysvětluje Toytoa Vangelis, jak vznikl jeho specifický vokální projev.
Svůj osobitý přístup k hlasovým modifikátorům, experimentální elektronice s prvky ambientu i mixu živých nástrojů s analogovými syntezátory představil Toyota Vangelis už předloni skrze píseň Třetí galaxie, jejíž originál vydal Michal David už roku 1982. V Pelouškově mrazivém podání získává samotný text, zpěv i syntetická zvuková plocha nový smysl. „Jde asi hlavně o hledání vlastní identity někoho, kdo vyrostl v post-komunismu, kde se bezhlavě přebíraly trendy ze západu. Baví mě zkoumat, jak různí kreativní lidé dokázali propašovat svého génia do kolosu státně řízené normalizační popkultury,“ dodává umělec.
Toyota Vangelis tak ve výsledku pláče u energických tracků a tancuje u ponurých balad. Každá jeho píseň v sobě zároveň nese poselství o současné společnosti a naší budoucnosti. V textech se věnuje environmentálním problémům, lidské odtažitosti nebo informačnímu zahlcení. „Většina nuancí může naplno vyznít, právě když se jim dá kontrastní kontext. Extrémy mě rozhodně baví a učím se je v sobě probouzet. A v hudbě to jde perfektně,“ vysvětluje Václav Peloušek.
V závěru loňského roku na sebe hudebník upozornil i EP nahrávkou, ke které si přizval Sáru Vondráškovou alias Never Sol. Vznikl tak společný singl Moc o pohlcující životní rutině nebo česky zpívaná verze písně Leon. Rok 2021 producent zahájil hyperpopovou předělávkou dalšího normalizačního fláku, který vybočuje ve všech možných ohledech. Místo Hany Zagorové, Petra Kotvalda a Stanislava Hložka tady totiž figurují Miss Petty, litterbin a Toyota Vangelis.
Pražskou drag queen Miss Petty zaregistroval Peloušek poprvé v Roxy, kde sdílela pódium s britskou hvězdou Charli XCX. V hyperpopovém univerzu plném přehnaných synthů, dunivých beatů a hlasových efektů žije i nadějný producent litterbin. Po boku Toyota Vangelise tak dali vzniknout futurismu s lidsko-robotickou tváří, který je vyhnilý, ale zároveň veskrze neodolatelný.