Název Iggy Mayerov vznikl úplně náhodou na Colours of Ostrava ve stavu mírné společenské únavy. „Začali jsme komolit jméno a příjmení naší kamarádky, až z toho vzniklo Iggy Mayerov. Okamžitě se nám to zalíbilo, takže název jsme měli ještě celkem dlouho před tím, než se vůbec začalo přemýšlet o založení kapely,“ řekla mi zpěvačka Tereza Dusilová. Hned po svém vzniku, v roce 2018, na sebe skupina upozornila debutovým EP Silhouette. Na něm se prezentovala zasněným dream popem obsahujícím shoegazeová kytarová zkreslení a zpětné vazby. V této hudební poloze si je pamatujeme i z jednoho z našich Headliner Pontonů.
U singlů Ride a Silence jsme však mohli slyšet postupný žánrový posun, který jako by vyvrcholil právě na Glastonbury. Postupně ubývalo shoegaze, noisových ploch a kytar, přibylo melodií a synťáků a hudba se posunula popovějším směrem. Když jsem se na tuto změnu zeptal kytaristy Michala, řekl mi: „Vlastně jsme nad ní takhle nikdy nepřemýšleli. Ani bych tomu neříkal změna, ale spíš vývoj. Na Ride bylo synťáků dost, i když byly spíše v pozadí. Oproti tomu na Silence už byly docela dominantní. Ale myslím, že až teď jsme našli tu rovnováhu mezi synťáky a kytarou. Kdy přidat synthy a kdy kytary, aby to nebyl bordel. Ano, v některých věcech je kytara minimálně, ale nemusíte se bát, i noiseových ploch na desce pár bude.“
Glastonbury vypráví příběh dvou nerozlučných kamarádek, které se postupem času odcizily.
„Text vychází z mé vlastní zkušenosti, kdy jsem si v období dospívání přestala rozumět se svojí nejlepší kamarádkou, kterou znám od dětství. Najednou jsme byly úplně odlišné. I když jsme se v dospělosti snažily na naše přátelství navázat, nešlo to. Náš vztah ochladl do takové míry, že jsme se nedávno na ulici ani nepozdravily, a to jen proto, že jsme se každá změnila natolik, že si nemáme vůbec co říct,“ shrnuje zpěvačka Tereza, která v textu řeší také téma změny a vývoje, kterými každý člověk v životě neustále prochází.
Klip k songu režíroval a točil Bohdan Zajčenko, se kterým kapela spolupracovala už i na videu k předchozímu singlu Silence. Nahrávku produkoval Daniel Šubrt ze studia Mega Hit Lair, který má na starost produkci celé budoucí desky. O mastering se postaral Michael Fossenkemper ze studia Turtle Noise NYC, jenž pomohl několika světově známým autorům k získání ceny Grammy. Alba bychom se mohli dočkat někdy na jaře roku 2022.
Sledujte Iggy Mayerov na Facebooku
Záběry z klipu se skladbě Glastonbury, jež pojednává nejen o proměnách přátelství