Bylo to v listopadu 2019 před Lucernou poměrně nečekané setkání. Do začátku koncertu Blood Red Shoes zbývalo nějakých šest, sedm hodin, když jsem uviděl, jak společně s ostatními tahá aparaturu z dodávky mladá drobná žena. Šlo o zpěvačku a kytaristku Lauru-Mary Carter, polovinu kapely, kterou skoro před dvaceti lety dala dohromady se zpěvákem a bubeníkem Stevenem Ansellem.
Potřeboval jsem si zajistit logistiku s večerním hlídáním dítěte, které před Lucernou to odpoledne šlo na kroužek vedle mne. A nenapadlo mne nic lepšího, než se hvězdy nadcházejícího večera zeptat, v kolik budou večer začínat. Podívala se na mne unavenýma očima, ze kterých bylo patrné, že nějakou hodinu spánku by ještě přivítala, a posmutněle, leč maximálně slušně mi odpověděla, že nemá potuchy. Vypadala přitom tak, jako na koncertech, tedy že by nejradši byla někde úplně jinde. Pak se podívala na dítě po mém boku, usmála se na ně a odkráčela s částí nástrojového vybavení do útrob Lucerny.
Večerní vystoupení Blood Red Shoes ukázalo, že už nejsou tak dravou kapelou, která se v Česku vůbec poprvé představila v roce 2010. I přes zaplněný Lucerna Music Bar bylo patrné, že vrcholnou éru má kapela (asi už) za sebou. Přesto podala dvojice Carter-Ansell, doplněná o dvojici dalších muzikantů solidní výkon, kterému dynamické a rockovější pasáže slušely rozhodně více než výlety do hájemství světa synthu a kláves.
Právě tato poloha dominovala loňskému šestému albu kapely Ghosts on Tape, se kterým dvojice v srpnu zavítala i do pražského Futura. Letitý fanoušek Blood Red Shoes se při jejich vystoupení nemohl přestat ošívat. Vývoj se skvělá věc, ale nesmí mířit do slepých uliček. O to větší očekávání vzbuzuje nadcházející koncert kapely, na kterém podle svých slov chce publiku ukázat návrat k punk-rockovým kořenům. Zní to jak přiznání chyby z I Wish I Was Someone Better a lákání na takové pecky, jako jsou Cold, Colours Fade, Lost Kids nebo nebo Light it Up. A pohled do setlistu posledních vystoupení kapely před její pražskou zastávkou prozrazuje, že se jich zájemci skutečně dočkají.
Ještě než se v sobotu 30. září na pódium pražského Futura dostanou hlavní hvězdy večera, pokusí se publikum nažhavit trio Ciel, které jako Blood Red Shoes pochází z Brightonu. (Tedy zpěvačka Michelle Hindriks je původem z holandského Groningenu a než se vydala do Anglie, hrála v domovském Holandsku v řadě kapel na kytaru a klávesy.) Trio sází na jednoduché, melodické a zpěvné písničky, které tendují spíše k jemnosti než ke zkresleným kytarám. Ale určitě stojí za to přijít včas, už jen proto, že pro Ciel půjde o jejich českou premiéru.