Obrázek k článku Beyoncé propadla country. Přezpívala hit Dolly Parton, na albu ji doplní Willie Nelson
| boi | Foto: Blair Caldwell / PARKWOOD ENTERTAINMENT LLC

Beyoncé propadla country. Přezpívala hit Dolly Parton, na albu ji doplní Willie Nelson

Americká zpěvačka odhalila tracklist a název dlouho očekávaného alba, na němž se vydává k černým kořenům americké hudby. Ponese jméno Cowboy Carter. „Není to country album. Je to album Beyoncé,“ upozorňuje přestože hlavní vliv i stylizace jsou zřetelné i ze zveřejněného obalu desky.

Beyoncé potvrdila spekulace, že se na pokračování alba Renaissance objeví i předělávka country klasiky Jolene od Dolly Parton. Z tracklistu, který zveřejnila na sociálních sítích vyplývá, že ve skladbě Smoke Hour bude navíc hostovat Willie Nelson. Zveřejněný tracklist má podobu vintage plakátu a obsahuje rozšířený název projektu, který byl dosud známý pod jménem Act II. Album, na němž Beyoncé čerpá z vlivů country, se celým názvem jmenuje Cowboy Carter a Rodeo Chitlin’ Circuit a vyjde 29. března.

Objeví se na něm i singly 16 Carriages a Texas Hold ’Em, které vzbudily rozruch v amerických country rádiích. S druhou jmenovanou písní se Beyoncé nakonec zapsala do historie jako první černá žena, která se dostala na vrchol hitparády Billboard Hot Country Songs. Skladba zároveň dosáhla čísla 1 na Billboard Hot 100, což se zpěvačce povedlo poprvé od písně Break My Soul.

Nobé album bude obsahovat také skladby s názvy jako Spaghetti, The Linda Martell Show, Riverdance, Tyrant, a Dolly P. Už před vydáním album vzbudilo pozornost, protože připomíná „bílé“ scéně americké country její „černé“ kořeny. A to velmi názorně. Jak upozorňuje Jiří Moravčík, ve skladbě Texas Hold 'Em' například drnčí minstrelské banjo, na které hraje muzikantka Rhiannon Giddens. „Tím dala Beyoncé poměrně průhledně a zároveň zřetelně na vědomí, že debata o podílu černošských muzikantů na vzniku country už postrádá smysl. A pokud by nás zajímalo proč, máme se zeptat právě Rhiannon, bez které by si spousta Američanů dodnes myslela, že banjo je čistě americký nástroj a country bělochy vymyšlená hudba určená bělochům, takže v ní černoši nemají vlastně co dělat; ti mají přece svoje blues,“ napsal ve svém článku pro Headliner.