Tři měsíce poté, co se Angelique Kidjo kvůli politické situaci v rodném Beninu přestěhovala do Francie, aby se mohla věnovat hudební kariéře, si zamilovala píseň Once in a Lifetime. Ještě tehdy ale neznala její název ani autora, měla ji na neoznačené kazetě. Že je skladba, která jí připomíná rodnou Afriku a doby, kdy s celou rodinou zpívala na dvorku, dílem Talking Heads, prozradil zpěvačce až později její manažer na dalším kontinentu – v Americe. „Nevěděla jsem, čí ta deska je, ale zůstala mi v hlavě. Pamatuji si, jak se mě někdo ptal, proč si ji pořád zpívám, že to je rokenrol, a ne africká hudba. Odpověděla jsem: Ale jo, je to africká hudba,“ vzpomínala Angelique Kidjo v nedávném rozhovoru pro Právo.
Když zjistila, že zpěv, který ne a ne vyhnat z hlavy, patří Davidovi Byrnemu, ihned si pustila celé album, z kterého nahrávka pochází. Deska Remain In Light ji okamžitě chytla za srdce a Kidjo věděla, že by ji ráda nahrála podle sebe – tak jak ji slyší ona sama. Měla za sebou v té době práci na albu EVE, pro které nahrávala hodně ženských vokálů v Beninu a Keni a po této zkušenosti si přála i ikonické album Remain In Light, které Talking Heads vydali v roce 1980, přiblížit Africe, která jeho vznik koneckonců inspirovala. Byrne a jeho kolegové se při tvorbě inspirovali africkými polyrytmy a tvorbou nigerijského zpěváka jménem Fela Kuti. Kidjo navíc v jednotlivých písní nalézala vlastní významy a nejen hudbu, kterou obohatila o další africké prvky, ale i texty postavila do nového světla.
V Praze Angelique Kidjo, která je také velvyslankyní dobré vůle UNICEF a bojovnicí za práva afrických žen, představí projekt Remain In Light po čtyřiceti třech letech od vzniku slavné desky a pět let po vydání své interpretace tohoto díla.